Pena Padi

Penerbitan Buku

Konsultansi Penulisan

Printing Bahan Cetak

Workshop/Seminar

Saturday, March 9, 2019

Kedai Your Language Books Corner (YLBC) Singgahan Peminat Buku Langka
Your Language Books Corner

Anda peminat buku terpakai? Jika anda bercuti di pulau lagenda Langkawi, usah lepaskan peluang untuk singgah di Your Language Books Corner (YBLC)
 
Kedai milik  Mashhor Salleh terletak di Pantai Cenang ini mempunyai deretan buku terpakai dari lebih 20 bahasa. YLBC tidak menjual buku baharu.

Semua buku di sini adalah buku terpakai yang dibeli daripada pembekal istimewa. Di sini juga menjalankan konsep pertukaran buku iaitu pengunjung boleh memberikan dua buah buku mereka dengan memilih salah satu daripada buku di sini

Your Language Books Corner Tumpuan Peminat Buku Langka


Buku yang dijual di YLBC dipecahkan kepada pelbagai genre. Majoritinya adalah novel, karya fiksyen atau buku panduan pelancongan.

Selain bahasa Melayu dan Inggeris, kaki buku akan menemui naskah dalam bahasa Finland, Denmark, Sweden, Itali, Poland, Rusia, Slovakia, Norway, Jepun dan Korea.

Di setiap rak, tersusun rapi buku-buku pelbagai judul dan bahasa.

Papan tanda mini memaparkan nama-nama negara pula digantung bersama tali yang diikat pada siling. Biarpun ruangnya terhad, susun atur buku mengikut tulisan bahasa dan negara di susun kemas.


Your Language Books Corner
YLBC turut membeli kembali buku daripada pelancong yang sudah selesai membaca dan ramai yang menderma ke premisnya sebelum pulang ke tanah air masing-masing.

Secara tidak langsung, premisnya menjadi lokasi pertukaran maklumat dan tarikan pelancongan di pulau legenda itu.


Alamat:
Lot 1230 Pantai Cenang
07000 Langkawi
Kedah Darul Aman

Facebook : YLBC

Pengkhususan kami adalah membantu dan memudahkan para penulis menerbitkan buku sendiri dengan menyediakan khidmat penerbitan buku self publish, konsultansi penulisan dan percetakan buku.

0 comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.

Pena Padi Publication

Adress/Street

No 22 Jalan Kota Tanah, 05050 Alor Setar, Kedah

Phone number

+(60)019-4501495

Website

www.penapadi.com

info@penapadi.com