Pena Padi

Penerbitan Buku

Konsultansi Penulisan

Printing Bahan Cetak

Workshop/Seminar

Saturday, March 9, 2019

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur Acara Dinanti Peminat Buku
pesta buku antarabangsa kuala lumpur
Siapa yang tidak kenal dengan kehebatan Pesta Buku Frankfurt, London, Toronto, Beijing dan lain-lain. Kehebatan pesta buku peringkat antarabangsa ini memberi kesan yang cukup besar kepada negara yang menganjurkannya. Namun tidak kurang juga dengan Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur atau PBAKL.

PBAKL merupakan pesta buku yang terbesar di peringkat Asia Tenggara. Rakyat harus berbangga kerana pesta buku ini juga bertaraf antarabangsa yang dianggap kejayaan buat negara.


Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur Dinanti Semua

Penganjuran Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur sememangnya dinantikan oleh peminat buku tempatan. Acara tahunan yang mula dianjurkan pada 1982 ini menarik minat peminat buku untuk datang ke sini.

Mungkin ada pengunjung yang datang ke sini tidak pernah pergi ke kedai buku. Namun dengan pengisian beberapa program sampingan telah menarik minat generasi muda untuk mengunjunginya.

Tahun ini sekali lagi Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) menjadi lokasi untuk PBAKL2019 yang berlangsung pada 29 Mac hingga 7 April 2019. PBAKL sebenarnya menjadi pendedahan awal buat generasi muda dalam memupuk minat membaca buku.

PBAKL merupakan kesempatan terbaik untuk mendedahkan rakyat Malaysia terhadap buku sesuai dengan tema #MalaysiaMembaca.

Memandangkan PBAKL telah dikenali dan mendapat perhatian banyak pihak, pihak penerbit buku atau penulis buku sendiri harus menyajikan karya yang berkualiti dan bukan setakat "tangkap muat". Ini supaya dapat memartabatkan lagi industri buku negara.

Facebook PBAKL

Pengkhususan kami adalah membantu dan memudahkan para penulis menerbitkan buku sendiri dengan menyediakan khidmat penerbitan buku self publish, konsultansi penulisan dan percetakan buku.

0 comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.

Pena Padi Publication

Adress/Street

No 22 Jalan Kota Tanah, 05050 Alor Setar, Kedah

Phone number

+(60)019-4501495

Website

www.penapadi.com

info@penapadi.com