Pena Padi

Penerbitan Buku

Konsultansi Penulisan

Printing Bahan Cetak

Workshop/Seminar

Wednesday, November 21, 2018

INILAH HIDUP MEMBAWA MEMOIR INDAH ORANG DULU-DULU
Inilah Hidup Sebuah Karya Robizan Salim


"Pahit jangan terus dibuang, manis jangan terus ditelan." Sebaris ayat yang membuatkan saya berbisik sendirian, 'Mendalam sungguh kata-kata Puan Robizan Salim'.

Buku INILAH HIDUP merupakan kompilasi kisah hidup penulis, Puan Robizan Salim. Ia cukup sarat dengan pengajaran & motivasi kehidupan. Kekuatan buku ini ialah ia lengkap dengan kisah sebagai seorang anak, remaja, anak dara, pelajar, pekerja, ibu sehinggalah beliau bergelar opah yang semuanya dilalui oleh seorang manusia bernama Robizan Salim.

Sewaktu menerima manuskrip ini untuk proses suntingan, saya amat tertarik dengan cerita-cerita penulis ketika era 60-an sehingga 90-an kerana saya belum wujud lagi ketika itu & masih kecil ketika era 90-an.

Seronok membaca kisah-kisah orang dulu. Bahkan, cerita-cerita sebegini telah menjentik hati saya untuk menghargai kehidupan yang ada sekarang sebagai anak muda.

Loghat Perak yang dibawa dalam penulisan ini benar-benar menggeletek hati dan membantu membawa “feel” seperti orang Perak.

Secara keseluruhannya buku ini sememangnya puas dibaca.

Buku ini sedang hangat di pasaran. Saya sudah membacanya berulang kali & puas dengan isi kandungannya. Saya amat sarankan buku ini dimiliki oleh semua orang, dapatkan segera sebelum kehabisan stok.
 
Penulis Bersama Ustaz Pahrol Juoi

Sesiapa yang berhajat untuk memiliki buku ini, boleh terus hubungi Puan Robizanchor Mai.

Samara Yusuf
Penulis dan Editor Pena Padi

Pengkhususan kami adalah membantu dan memudahkan para penulis menerbitkan buku sendiri dengan menyediakan khidmat penerbitan buku self publish, konsultansi penulisan dan percetakan buku.

0 comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.

Pena Padi Publication

Adress/Street

No 22 Jalan Kota Tanah, 05050 Alor Setar, Kedah

Phone number

+(60)019-4501495

Website

www.penapadi.com

info@penapadi.com