Pena Padi

Penerbitan Buku

Konsultansi Penulisan

Printing Bahan Cetak

Workshop/Seminar

Monday, October 22, 2018

BUDAK KELAS BELAKANG MEMBAWA KEUNIKAN TERSENDIRI


Budak kelas belakang, 'signature' laku?

Apabila diberikan kulit buku ini, saya teringat hukuman Cikgu Chandra selaku guru disiplin selepas kami terlibat dalam pergaduhan kecil di sekolah.

Beliau arahkan kami 'menjunjung' kerusi mengelilingi bangunan sekolah dan diperhatikan ramai pelajar pelbagai tahap.

Pap!

Ini bukan cerita saya. Ini cerita orang lain. Tetapi kulit buku beliau mengingatkan saya kepada kerusi, cikgu Chandra dan SRK Jalan Kuantan 2

Dalam diam-diam alumni bengkel menulis buku umum di Kedah sudah dalam proses akhir menghasilkan sebuah buku yang menarik perhatian. Judulnya, Budak Kelas Belakang Langkahnya Panjang.

Lima perkataan yang menarik perhatian pada tajuk sudah menaikkan tumpuan.
Tiba-tiba perkataan corot, gagal, lembam bertukar kepada lulus, sukses dan cepat dalam kehidupan sebenar di luar kelas.

Ada 53 bab keseluruhan dan apa kata penulis berkenaan buku ini?

"Belakang parang jika diasah pasti akan tajam. Begitulah kata-kata yang tepat untuk ditujukan kepada golongan yang sering dipinggirkan terutamanya di medan akademik iaitu budak kelas belakang. Golongan yang hanya dipandang sebelah mata ini sebenarnya berpotensi besar melakukan perkara-perkara luar biasa," kata Tuan Kaizan Nazlan.

Apa yang Tuan mahu sentuh dalam 53 bab buku ini?

Ujar beliau, "Penulisan ini membawa pembaca melayari dan merasai kisah-kisah yang disulami rasa manis dan pahit bergelar pelajar, usahawan dan sukarelawan. Buku ini merupakan himpunan cerita-cerita benar yang bakal menerokai, menginspirasi dan mengubah hidup pembaca."

Saya tidak tahu, tetapi boleh ikuti rapat pembaca yang sudah menjadi penulis di Facebook beliau, Kaizan Nazlan. Tanya pada beliau.

Pada waktu sekarang yang turun naik, berkawan-kawan di Facebook dengan orang yang membesarkan jiwa dengan segenap penuh usaha. Ini akan memberi kekuatan pada kita juga. Nama beliau salah seorang daripadanya.

Zamri Mohamad
kursuspenulisan.com



Pengkhususan kami adalah membantu dan memudahkan para penulis menerbitkan buku sendiri dengan menyediakan khidmat penerbitan buku self publish, konsultansi penulisan dan percetakan buku.

0 comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.

Pena Padi Publication

Adress/Street

No 22 Jalan Kota Tanah, 05050 Alor Setar, Kedah

Phone number

+(60)019-4501495

Website

www.penapadi.com

info@penapadi.com