Pena Padi

Penerbitan Buku

Konsultansi Penulisan

Printing Bahan Cetak

Workshop/Seminar

Sunday, October 28, 2018

AKAN DATANG: SAYONARA KAMPUNG BAHRU


Karya terbaru Kaizan Nazlan berjudul "Sayonara Kampung Bahru" bakal terbit tidak lama lagi. Buku terbitan Pena Padi ini dijangka akan memasuki pasaran pada bulan Disember 2018.

Kampung Bahru? siapa yang tidak tahu. Sebuah perkampungan melayu di tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur. Sering kali menjadi perhatian pelabur-pelabur hartanah dan kunjungan pelancong-pelancong luar.

Mana tidaknya, dek kerana faktor lokasinya yang berada di tengah-tengah segi tiga emas Kuala Lumpur menjadikan ia unik di mata ramai. 

Selain daripada itu Kampung Bahru turut dikenali sebagai port syurga makanan. Setiap hujung minggu pasti penuh dan padat.

Namun apa yang ingin diketengahkan dalam buku ini bukanlah soal lokasinya yang strategik dan bukan juga soal makanannya yang sedap. Ia lebih daripada itu.

Dalam buku "Sayonara Kampung Bahru" ia bukan sahaja mengenai mengenai kampung melayu itu. Tetapi penulis mengetengahkan isu-isu panas yang dialami oleh kaum melayu bumiputera di Malaysia.

Nantikan sesi resensi "Sayonara Kampung Bahru". Untuk mengetahui lebih mengenai buku yang bakal mengundang kontroversi ini.



*****


"Khasiat buku ini adalah anda akan merasa pahit dengan kebenaran, manis dengan kejujuran. Kedua-duanya adalah ubat memberi kebaikan kepada akal fikiran"

Tiga prolog dikongsikan sebagai buah mula pembacaan buku ini.

PERBEZAAN APABILA CINA DAN MELAYU MATI
“Satu Cina mati, satu jutawan dilahirkan, satu Melayu mati, satu tanah terpaksa digadaikan” Begitulah kata-kata seorang kenalan berbangsa Cina.


ANTARA DUA DARJAT
“Tanah ini dulunya milik kita, tetapi banyaknya pemilik condo-condo ini bukanlah dalam kalangan orang melayu kita. Tetapi orang-orang luar yang bekerja dan menetap di Malaysia. Hanya mereka yang berduit dan orang berpangkat yang duduk di condo itu”


KALAU BUKAN KITA MENGANGKAT, SIAPA LAGI? 
Tidak perlu untuk sajikan pulut kuning dan bunga telur di setiap majlis keramain untuk mengatakan kita ini melayu. Tidak perlu juga menjunjung keris dan megucupnya di setiap perhimpunan untuk menunjukkan kita ini pejuang melayu.

Tetapi cukuplah dengan memperbaiki “janji” kita.
“JANJI MELAYU”


Pengkhususan kami adalah membantu dan memudahkan para penulis menerbitkan buku sendiri dengan menyediakan khidmat penerbitan buku self publish, konsultansi penulisan dan percetakan buku.

0 comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.

Pena Padi Publication

Adress/Street

No 22 Jalan Kota Tanah, 05050 Alor Setar, Kedah

Phone number

+(60)019-4501495

Website

www.penapadi.com

info@penapadi.com